11 Kasım 2010 Perşembe

BAYRAM MENÜSÜ......

Bayram yaklaştıkça içimi saran mutluluğu düşünüyorum .....inanın çocukluğumdan farklı değil tek fark kaybettiklerimiz ama inanıyorumki onlar bizi seyrediyorlar ve her an bizimle birlikteler ....öncesi hazırlıklar ,ilk
gün bizde yenilen yemekler çünkü anneannem ailenin büyüğü olduğu için bize gelinirdi ....erkeklere mendil çorap bayanlara mendil verilirdi ....ben bayramlarda mendil vermek için alşverişe çıktığımda kenarları dantelli mendilleri sorunca hayretle bakıp sadece kravat ile takılan yaka mendillerimiz var dediler....
tabiiki çağımız farklı ..bunu biliyorum ve de mutlaka böyle olmalı ama gelenek ve göreneklerimizi unutmadan yaşadığımızda daha mutlu bir toplum olacağımıza inanıyorum....hep keşkelerle geçen zamanlar ....eskiyi konuşmak hasretle yad etmek, ama bugünü yaşatmak için hiç bir gayret sarfetmemek...yaşarken birbirimize sımsıkı sarılalım olabildiğince paylaşımlarımızı arttıralım ki yaşamın tadını alabilelim

şimdi sizinle bayram menüsünü paylaşmak istiyorum ..
                                                                                zeytinyağlı yaprak dolması
                                                                                zeytinyağlı barbunya
                                                                                çalı fasulyesi
                                                                                kıymalı ve ıspanaklı kol böreği
                                                                                kuzu eti kavurma
                                                                                revani
                                                                                çikolatalı pasta
                                                                                minik bardaklarda sütlü tatlı

mutlu bir telaşla hacıbekir e gidip lokumları alıyorum çocuklar için renkli şekerler
ve yazın hazırladığım vişne likörünün yanına minik çikolatalar ...


özel günler de dini bayramlarda yapılan bu koşturmalar beni inanılmaz mutlu kılıyor ...sadece yapabildiklerimle mutlu oluyorum ....
bayram yemeklerini birlikte mutlulukla hazırlayacağımıza inanıyorum ....

HER ANIMIZIN BAYRAM TADINDA GEÇMESİNİ DİLİYORUM.......
                                                                              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder