22 Kasım 2010 Pazartesi

ANNEANNEMİN AÇMA KOL BÖREĞİ......

Hepimizin bayramı karşılarken yaşadığımız heyecanı mutluluğu sevinci hep içimde hissettim ....
ve bayramın bitiminde çok mutluydum ....paylaşımlarımız ziyaretlerimiz herşey çok güzeldi ...
bayramların diğer günlere örnek olmasını düşünüyorum .....bu sıcaklığı her gün yaşayabiliriz ...
sevdiklerimize daha çok zaman ayırabiliriz ...gelin yine hep birlikte ailemizle dostlarımızla
masalarımızı paylaşalım ....onlarla yediğimiz yemeklerin tadı bir kat daha artıyor....

şimdi sizlerle canım anneanneciğimin böreğini hazırlamak istiyorum.....
sanki radyoda vardar ovası çalıyor....canım anneannemin sevdiği parça rumeli türküsü ....o da mutfakda .....
bende onu köşeden izliyorum....bu böreği sadece meleğimi izleyerek öğrendim ....
kıymalı yapılırsa yanına limonata ile yenilirdi ,eğer ıspanaklı olursa yanında yoğurt ve çay olurdu ....
bu bir şölendi ....fırından çıkmasını zor beklerdim ...
ilerleyen yıllarda aynı duyguları çocuklarımız yaşadılar ...
canım GİZEMİM aynı benim evladım kızım ve oğlum gibi yürekli iyi huylu güzel insan sevgi dolu ....
yaşam yolunun tüm güzelliklerle dolu olmasını diliyorum...anneannemin böreği ve gizemiminde yemeğe doyamadığı bir tat.....

( ben hamur açamam dediğinizi duyar gibiyim ....açabilirsiniz hemde mükemmel olur ...
kurabiye hamuru gibi olacak ....düzgün olmazsada üzülmeyin ufak parçalar halinde deneyin ...sevgiyle isteyerek yapıyorsak netice muhteşem oluyor....)

                
                      malzemeler : 1 kg un
                                            ılık su
                                             biraz sirke
                                             tuz
                                             1 su bardağı sızma
                                             yarım çay bardağı çiçekyağı
hazırlanışı:bir cam kabın içerisine unumuzu eleyip ortasını havuz gibi açıyoruz...içine sirkemizi ve tuzumuzu
ilave edip suyumuzu yavaş yavaş yedirerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz...
hamurumuzu biraz üzerine bir nemli bez örterek dinlendiriyoruz....
hamurumuzu ufak bezelere ayırıyoruz ....üzerlerine un serpiştirek oklavayla pasta tabağı büyüklüğünde
açıyoruz....
diğer tarafta sızma zeytinyağının içine çok az çiçek yağı ilave ediyoruz ...
bir tane hamurumuzu alarak üzerine yağımızdan iyice sürüyor .ve elimizle yavaşça incecik açıyoruz ...
hazırladığımız içten bir kaşık dolusu serpiştirerek gül şeklinde sarıyoruz ...aynı yufka böreğinde olduğu gibi...
pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine börekleri yerleştiriyor ve üzerine yumurta sarısını sürüp çörek otunu
serpiyor.........175 derece fırında
kıymalı malzeme içi;  yarım kilo kıyma
                                4 adet soğan
                                1 çay kaşığı karabiber
                                çok çok az yağ (çünkü böreğimizi yağ ile açıyoruz)
soğanlarımızı yağımızda kısık ateşte iyice öldürüyor ve kıymamızı ilave edip biraz kavurduktan sonra
tuz ve karabiverimizi ilave ediyor ve soğumaya bırakıyoruz....

ıspanaklı mazeme içi:  1 kg.ıspanak
                                 2 adet soğan
                                 1 çay kaşığı karabiber
                                 tuz
 ıspanakları iyice yıkayıp sirkeli suda bekletiyor ve tekrar yıkıyoruz...iyice yıkadığımız ıspanaklarımızı
kurutuyoruz küçük küçük doğradığımız soğanları tuz ve karabiberi ilave ettikten sonra biraz köfte yoğurur
gibi malzemeleri birbiriyle buluşturuyoruz ....

sıcacık böreklerimiz hazır tel tel mis gibi farklı bir lezzet farklı bir tad ...
şu anda gözümün önüne annemin börek pişerken mangala sürdüğü cezveyi görür gibiyim ...yavaş yavaş
pişen kahve ,etrafa verdiği mis gibi kahve kokusu ...
anneannem kahvesini içerken ona usul usul sokulup kahvesinden isterdim o da benim meleğim hemen
ufak bir fincana boşaltır  ben de gözlerinin içine bakarak kahveyi içmeye çalışırdım ..adeta bitmesinden
korkardım ....

GİZEMİM   AFİYET OLSUN ...


SAĞLIK MUTLULUK ŞANS BOLLUK VE SEVGİ BİZİMLE OLSUN ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder