27 Kasım 2010 Cumartesi

SELANİK POĞAÇASI....


GÜNAYDINNNNNNNNNN.....

yaşayabileceğimiz bu güzel güne çok teşekkürler...istanbulda birkaç gündür süren lodos poyroza döndü
camı açıp dışarıdaki havayı soludukan sonra yanıma büyük bir bardak suyumu aldım ve onu yudum yudum
içtikten sonra ...güne başlama  meditasyonumu yaptım ..sağlık mutluluk huzur şans bolluk ve sevgi içimize aksın.
bu cumartesi sabahı sizlerle sabah kahvaltısında sıcacık fırından çıkıp masamıza konuk olacak poğaçamızı
pişirmek istiyorum .

malzemeler :
içi için         :250 gr.kıyma
                       2 adet orta boy
                       bir çay kaşığı karabiber
                       tuz
hamuru için :1 yumurta    (keskinoğlu L)
                   1 su bardağı sıvı yağ
                   1 su bardağı margarin (ben sanayağı kullanıyorum çünkü onun hamurda bıraktığı koku ağır olmuyor)
                   1 su bardağı süt
                   1 tatlı kaşığı tuz
                   1 çay kaşığı toz şeker
                   1 paket kabartma tozu
                   aldığı kadar un
üstü için : yumurta sarısı ve çörek otu

hazırlanışı :soğanı çok çok az sıvıyağında kısık ateşte pişiriyor ve kıymayı ilave edip kavurduktan sonra
tuzunu ve karabiberini ekleyip soğumaya bırakıyoruz
.Şimdi hamurumuzu hazırlamaya başlıyoruz  . Büyükçe bir cam kabın  içerisinde sıvı yağımızı yumurtamızı sütümüzü margarinimizi şekerimizi tuzumuzu iyice karıştrıyoruz.elediğimiz unumuzu ve kabartma tozumuzu
yavaş yavaş malzememize yediriyoruz .Hamurumuzun kıvamı kulak memesi yumuşaklığında olacak
kesinlikle sert olmayacak
Hamurumuzu biraz dinlendirdikten sonra elimize aldığımız küçük yuvarlak hamurların ortasına içimizi koyup
D şeklinde kapatıyoruz .pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine poğaçalarımızı yerleştirip üzerlerine
yumurta sarısını sürüp çörek otlarımızla süsleyip 175 derece fırında pişiriyoruz....

Çayımızı demlerken kahvaltmızı da hazırlamaya başlıyoruz....kısıkta çalan radyomuz çayımızın kokusu ve fırından gelen mis gibi kokular adeta ruhumu dinlendiriyor .bir yandan kızarmış ekmeğin etrafa verdiği
inanılmaz güzel bir koku .Beni alıp çocukluğuma götürüyor ,apartmanı sarardı kızarmış ekmek kokusu,
üzerine sürdüğümüz tereyağı ve evde yapılmış reçelide üzerine sürdükmü ağzımızda bıraktığı tad sıcacık
huzur dolu ..komşulukların huzurla güvenle dostluklarla olduğu yıllar .Bütün güzelliklerin bizim elimizde olduğunu unutmayalım.Sıcacık poğaçalarımızdan tabağımıza bir kaç tane koyarak komşumuzun kapısını
çalıp güleryüzle büyük bir samimiyetle içten günaydın diyerek ikram edebiliriz.
kahvaltı masaları ailenin toplandığı hoş bir vakittir .Sohbetler edilir bir bütün haftanın koşturmaları anlatılır.
Bugün harika bir gün tam sinema günü ...en son izlediğim YE SEV DUA ET çok güzel bir film ..
daha önce romanını okumuştum sinemadan çıktıktan sonra ruhunuz doyuyor ...
ben de bugün 45 yıllık lise arkadaş toplantısına gideceğim ..gideceğim yer çengelköy şimdiden içim kıpır
kıpır giderken istanbulun cumartesi trafiğini hiç düşünmeyeceğim .Hepimiz için güzel bir gün diliyorum

HER NEREDE İSEK HUZURLU OLALIM YAPABİLECEKLERİMİZ ADINA TEŞEKKÜR
EDELİM ...MUTLU NEŞELİ SAĞLIK DOLU PAYLAŞIMLARIMIZIN ARTTIĞI BİR HAFTA SONU HEPİMİZİN OLSUN.....

1 yorum:

  1. Tarifler nefis, çook lezzetli sonuç veriyor... Ellerinize, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil