10 Kasım 2010 Çarşamba

ÇİKOLATALI BADEMLİ PASTA......

Dışarıda hava muhteşem ...adeta yazdan kalma bir gün ,sabah erken saatlerde karşıya geçtim ...olumlu olumsuz herşeye rağmen yaşamı kucaklıyorum ,o kucaklamaki köprüden geçerken şöyle bir kendime baktım
ruhum inanılmaz durgun dinlenmiş ...istanbul un güzellikleri ile bütünleşince muhteşem ...
yaşamın anahtarının sevgi olduğuna inanıyorum ...sevgi ile hazırlanan ve sunulan yemeğin tadına doyum olmaz ..çok şeyi çok çabuk tükettiğimize inanıyorum ...saatlerce ve bazen günlerce hazırlık yaparız fakat onun tadını çıkaramayız daha o program içerisindeyken başka bir programı düşünürüz..
Anlamsız bir telaş içinde oradan buraya giderken yaşamın özünüde kaçırıyoruz gibi geliyor bana...
örneğin bugünkü yemeğin tadını alamadan yarının yemeğini düşünmek gibi ...
gelin şimdi hep birlikte unsuz badem ile hazırlanan nefis bir bademli pasta hazırlayalım..

Önce sevdiğimiz çok hoş bir müziği beğenimiz hangisi ise farketmez benim için daima sessiz ruhumun okşayan müzik olmalı .çünkü yemek yapmayı bir orkestraya benzetiyorum ...bir enstrüman eksik olursa tadı mutlaka değişir ..o yüzden önce işe kendimle başlarım ,sakin sessiz mutlu telaşsız ...

pastamız için malzemeler:
                                     400 gr.bitter çikolata (ben ülker kare olanları kullanıyorum çünkü bu çikolatanın
                                                                        harika  bir yoğunluğu var)
                                      250 gram badem
                                           4 adet yumurta  (keskinoğlu)
                                       125 gr.tuzsuz tereyağı  (pınar)
                                        200 gr.toz şeker

üst kaplama için               
                                          80 gr.beyaz çikolata(ülker)
                                         250 ml.krema
                                              1 çorba kaşığı toz şeker
                                                  yarım tatlı kaşığı vanilya   (varsa vanilya esansı)

çikolatalı bademli pastamızın hazırlanışı....

bademlerin kabuklarını ayıkladıktan sonra hafifçe kavuruyoruz ,ve robotta çekiyoruz ,çikolatanın 
4 te biri ile birlikte bademlerin yarısını çekiyoruz tekrar kalan bademleri ilave edip diğer 4 te bir çikolata ile çekiyoruz ...çikolataların tamamını robotta 4 kerede malzeme ile buluşturuyoruz ....diğer tarafta yumurtanın
sarılarını aklarından ayırıyor.tahta kaşıkla tereyağını yumuşatıyoruz ,şekerin üçte ikisini ekleyip iyice karıştırıyoruz.....şimdi yumurta sarılarını birer birer iyice karıştırarak ekliyoruz ....badem
 çikolata karışımını yağlı karışıma iyice yediriyoruz.
yumurta aklarını kar gibi oluncaya kadar çırpıyoruz ...kalan şekeride serpip parlak bir görünüm alıncaya kadar çrpıyoruz......
hazırladığımız yumurta aklı karışımı çikolatalı karışıma ilave ediyoruz ..hafif dokunuşlarla malzemeler birbiriyle buluşuyor...


kek kalıbı...22 cm .içersine pişirme kağıdını yerleştiriyoruz

fırın sıcaklığı....150 derece (yalnız her frına göre ısılar değişebiliyor )

pasta hamurumuzu önceden hazırladığmız kalıbımıza döküyor ve düzeltiyoruz....
ortasına batırılan kürdan temiz çıkana kadar pişiriyoruz ,


şu anda pastamız fırında pişiyor mutluyuz ...

şimdi sıra da üst süslememiz var:
krema için küçük bir kaseyi buzlu suya yerleştiriyor ve kremayı iyice çırpıyoruz,şekeri ve vanilyayı
ekleyip karlanana kadar çırpıyoruz diğer tarafta beyaz çikolatayı benmari usülü eritip biraz
soğuduktan sonra kremaya ilave ediyoruz .
soğuyan kekimiz üzerine ve kenarlarına düzgünce sürüyoruz ...
bu malzeme soğuduktan sonra istediğimiz gibi süsleyebiliriz...yine benmari usulü erittiğimiz çikolata ile ince şeritler yapabiliriz...çikolata parçacıkları olabilir ...ben bademle beyaz ve bitter çikolatanın lezzetini çok beğeniyorum
uzun süre bu tatların bende bıraktığı mutluluğu yaşıyorum...
yanına mis gibi bir çay ve bu mevsim çayımın içine atttığım bir mandalina tanesinin lezzeti ..

YAŞAMINIZIN HER ANININ BU LEZZETLERDE OLMASINI DİLİYORUM ...VE DİLERKEN DE DİYORUMKİ BU SADECE BİZİM ELİMİZDE.YETERKİ YÜREKTEN İSTEYELİM .....


                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder