30 Kasım 2010 Salı

ANNECİĞİMİN IZGARA KÖFTESİ

Hep birlikte güzel bir lezzeti mutfağımızın vazgeçilmezi köftemizi hazırlamak üzere mutfağımıza
giriyoruz.Hepimiz  inanıyorumki konuşmaya başladığımızda ne yemek istersin diye sorulduğunda
köfteeeeee demişizdir.
Anneciğimin o mis gibi elleriyle hazırladığı kabarık puf puf köfteler...yemeğe doyamazdık .
pişmesini zor beklerdik .şimdi anneciğimin herşeyi kolay beğenmeyişini çok iyi anlıyorum .
işten gelip koşarak mutfağa girişini zevkle seyrederdim ..ama maalesef benim mutfağa girişim yasaktı
sadece seyretmek için girebilirdim ..fakat daha sonra mutfağa öyle bir girdimki çalışırken gecelerimi
sonrada günümün çoğunu orada geçirdim ..sanki benim dinlenme yerimdi ...sebzeler etler balıklar meyvalar
herşey benim pişirmemi bekliyordu ...unla yapılan bütün tatlar bütün lezzetler..çocukluğumdaki damak tadı ile bütünleşerek şekillendiler ...tanıdık tanımadık çok masaya konuk oldular...
köftemiz için Malzemeler : 750 gr dana kıyması
                                        250 gr kuzu pirzolasının döşü
                                        2 iri soğan (iri rendelenmiş)
                                        tuz, karabiber
                                        4 dilim ekmek  (ben daha önce robotta çekip difrizde sakladığım ekmekleri kullanıyorum)
                                         2 adet yumurta  (keskinoğlu )
                                         1 çorba kaşığı kadar zeytinyağı
                                         arzuya göre yarım demet maydanoz
                                   
Hazırlanışı:
Bütün malzemeyi cam bir kabın içersine alıyor ve iyice yoğuruyoruz ,büyük top halindeki malzemeyi elimize
alıp bir kaç kere yukarıdan kabımıza atıyor ve dinlenmeye bırakıyoruz ....20 dakika sonra ellerimizi yağ ile
ıslatıp şekillendiriyoruz...
demir tava veya kalın teflon tavamıza çok az yağ ilave edip  harlı ateşte pişiriyoruz ...eğer ateş kısık olursa köfteler suyunu verir ve lezzet kaybolur.diğer tarafta domateslerimizi dörde bölüyor ve biberlerimizi hazırladıktan sonra
köftelerin pişirilmesi bitince tavamızda onları da pişiriyor ve servis tabağımıza aldığımız köftelerin yanına yerleştiriyoruz.
yemek yapmaya başlarken önce iyi malzeme almaya dikkat ediyoruz.(Kasabımıza makinenin içindeki kıymayı
boşaltıp eti öyle çekmesini söylüyoruz ..)

SAĞLIKLI LEZİZ HOŞGÖRÜLÜ BOL SOHBETLİ SOFRALARIMIZDA HEPİMİZE AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder