26 Kasım 2010 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ.......



YAŞASIN YAŞAMAK ....diye başlamak istiyorum ....sabah uyandığımda ilk işim camı açıp
dışardaki havayı içime çekip tüm uzuvlarım için yaradana teşekkür etmek olur...çocukluğumdan beri
her sabah güne böyle başlamak benim alışkanlığımdır ....bugün dışarıda biraz karanlık bir hava var...
o kadar güzel günlerin ardından gelen mevsimin havası ....herşey çok güzel ....günlük işlerimi bitirip
alışverişe çıkmalıyım...listemi hazırlıyor ve güzel  bir dostumla kahve keyfini paylaşıyorum....
orada yaşam üzerine yaşadıklarımız üzerine yaptığımız sohbetlerin eşliğinde marketime gelirken
bir duvarı kaplayan üzerinde en canlı renginden en soluğuna kadar olan sonbahar yapraklarını görüyorum...YAŞAM BÖYLE BİR ŞEY DİYE DÜŞÜNÜYORUM.....
içeriye girdiğimde kendimi birbirinden güzel sebzelere bakmaktan alamıyorum...harika güzel kereviz
 kuzu ıspanakları ve kıvırcık salata  bu gün almam gerekenler ......
keyifle mutlulukla yolda karşılaştığım tanıdığım güzel insanlarla minik selamlaşmalar tebessümler
kısa sohbetler ....ve evime dönüş .....
paketlerimi bırakıp müziğimi açıyor yemeklerimi pişirmeye hazırlanıyorum ....
önce zeytinyağlı kerevizle başlamak istiyorum....
C vitamini yönünden oldukça zengin olan kerevizin vücudumuza faydaları saymakla bitmez.
karaciğeri temizler
yüksek tansiyona iyi gelir
uykusuzluğu giderir
baş ağrılarını geçirir
mideyi güçlendirir
sinir yorgunluğunu engeller..

zeytnyağlı kereviz : 4 adet orta boy kereviz
                             1 adet soğan
                             2 adet limon
                             2 diş sarımsak
                             1 orta boy havuç
                             biraz yeşil yaprakları
                             2 adet şeker
                             tuz
                             1 çay bardağı sızma zeytinyağı
                             çok az kırmızı pul biber

Hazırlanışı ;kerevizlerimizi ayıklayıp kalın elma dilimi şeklinde doğruyor.....ve limonumuzu sekiz parçaya bölüp cam bir kabın içerisinde bekletiyoruz.... tenceremizi yanan ocağın üzerine oturttuktan sonra yağımızı ve sarımsağımızı ilave ediyoruz
sarımsaklar kokusunu verdikten sonra  sarımsağı yağdan çıkarıyor ve yuvarlak ince dilimler halinde
kestiğimiz havucu yağımızda biraz soteliyoruz....bir bütün soğanı dörde bölüyor hepsini karıştırdıktan sonra
limonlarla birlikte kerevizlerimizi şekerimizi tuzumuzu ilave ediyoruz ...ve bu işlem sırasında böldüğümüz
limonların suyunu kerevizlerin üzerine sıkıyor ve yeşil yapraklarını serpiştiriyoruz...üzerine tabak kapatıp çok az su ilave ediyoruz .....
aşağı yukarı bir çay bardağı kadar ...önce harlı sonra çok kısık ateşte yemeğimizi pişirmeye bırakıyoruz...
piştikten sonra kapağını hafif aralıyarak soğumasını bekliyoruz ......
bu gün değişik usülde bir zeytinyağlı kereviz pişirdik ....umarım beğeneceksiniz ...
tam mevsimi en güzel zamanı olduğu için değişik bir çok çeşidini birlikte pişireceğiz ..
bütün bunları yaparken her zaman yazdığım gibi büyük bir mutlulukla ve sevgi ile pişireceğiz ...
aksi halde malzemelere ve zamana yazık olur ....ben görüyorum hissediyorum sizlerle aynı duyguları
yaşıyoruz .......
AFİYET OLSUN ........

HADİ ARKANIZA YASLANIN ....DERİN BİR NEFES ALARAK  DOSTLARINIZDAN BİRİNİ ARAYIN ...CIVIL CIVIL EN  CANDAN SESİNİZLE ALO DEYİN....GÜLÜMSEYİN ....
MUTLULUKLARIMIZIN KALICI VE BULAŞICI OLMASINI DİLİYORUM.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder