4 Ocak 2012 Çarşamba

KİPFEL KURABİYE

Dışarıdaki pırıl pırıl güneş bana yaz mevsiminde yaşadıklarımı hatırlatmaya başladı ...heryaz ağabeyimler yurtdışından gelir ve onlarla birbirbirinden güzel günleri paylaşırız ..ağabeyim gerçek bir gurme ve türk mutfağının aşığı ..telefonda tarif verdiğim zaman noktasına virgülüne kadar sorarki
aman bir şeyler eksik olmasın diye...yine böyle yazlardan birinde yengem ursulayla birlikte mutfağa girdik ..zeytinyağlı dolma ve ursulanın anneannesinden kalma yüzelli yıllık kurabiyeyi hazırlarken bir yandanda tatlı tatlı sohbet ediyorduk ...noelde bu kurabiyelerden büyük bir keyifle nasıl ..hazırladığını anlatıyordu...
çok güzel bir gündü ve akşam ailece hep birlikte paylaştığımız yemeğimiz
sohbetimiz benim için her anı bir şölen olan bir akşam ..bazen gözlerim yemek masasına doğru uzanır ve değişik zamanlarda paylaştığımız o güzel anlar gözümün önüne gelir ..içimi büyük bir mutluluk kaplar..gözlerim nemlenir ..

Şimdi kurabiyemizi yapmaya başlıyoruz..radyoda çalan müziğimiz ile sağlık ve neşe içinde mutlulukla ..

malzemelerimiz : 21O gr.tereyağı
80 gr.şeker (1 çay bardağından bir parmak eksik)
2 su bardağı dolu dolu un
1 su bardağı dolu dolu badem veya fındık
1 paket pudra şekeri
2 paket vanilya
tereyağı ve toz şekeri elimizle iyice karıştırıyoruz...fındığı da ilave edip birbirlerine iyice yedirdikten sonra unumuzu da yavaş yavaş ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz..hamurumuzu yarım saat buzdolabında bekletiyoruz..hamurumuzdan fındıktan daha büyük parçalar alarak ay şeklini verdiğimiz kurabiyelerimizi pişirme kağıdı serip daha önceden hazırladığımız fırın tepsimize yerleştiriyoruz...fırınımızda 150 derecede renk alıncaya kadar pişiriyoruz..hafif pembe olunca fırından çıkarıyoruz...büyükçe bir cam kabın içerisinde pudra şekeri ve vanilya ile karıştırıyoruz...ılınan kurabiyelerimizi dikkatlice bu karışımımıza bulayıp kurabiye tabağımıza yerleştiriyoruz..ve üzerlerine tekrar kalan pudra şekerimizi süzgeçle kar gibi yağdırıyoruz..

güzel bir nescafe hazırladım ..içinede kurabiyeme uygun az bir vanilya ilave ettim ..ikisi de birbirine çok yakışıyor ..kurabiyelerimizi, çok dostlarımızla paylaşıcağımıza inanıyorum ..o zaman lezzetleri daha da artacak...


BANA GÖRE YAŞAMIN SIRRI SEVGİ NEŞE İÇ HUZURU KAHKAHA SABIR HOŞGÖRÜ VE ŞÜKÜR ..DAİMA GÜLELİM ,GELEN YILLARI SEVEREK KUCAKLAYALIM .
HER SABAH GÖZLERİMİZİ AÇTIĞIMIZDA
SAĞLIĞIMIZ İÇİN TEŞEKKÜR ETTİKTEN SONRA
BUGÜN MUTLULUĞU SEÇİYORUM
BUGÜN BAŞARIYI SEÇİYORUM
BUGÜN HERKES İÇİN SEVGİYİ VE İYİYİ SEÇİYORUM
DEYİP BU OLUMLU SÖZLERİ ÇOĞALTIP ONLARI SEVGİ İLE YAŞATALIM..



ESKİ Mİ?ESKİ YIL MI ?EFENDİM ?YILLAR ESKİR,TAMAM
SAYILAR DEĞİŞİR,TAMAM
AMA ZAMAN ESKİR Mİ HİÇ ?
EĞER YENİSİ BAŞLIYORSA HEMEN...

Sevgili canım ağabeyimin yılbaşında bana
gönderdiği şiirinle ..

HOŞGELDİN 2012 DİYORUM...

SAĞLIK MUTLULUK HUZUR BOLLUK BEREKET VE SEVGİ DOLU,HOŞGÖRÜNÜN SÖZDE DEĞİL ÖZDE OLDUĞU ,DÜNYAMIZ VE ÜLKEMİZ İÇİN BARIŞ DOLU BİR YIL DİLİYORUM..
TÜM GÜZELLİKLER VE DOSTLUKLAR DÜNYAMIZIN OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder