3 Ocak 2012 Salı

ÇİKOLATALI ISLAK KEK

25 aralık 2011pazar günü canım kızım fulya ile yılbaşı öncesi yaşadığım harika bir gün ...sabahın erken saatlerinde istinye parkta polenezde yapılan nefis bir kahvaltı..orayı çok seviyorum, tezgahlara yerleştirilmeye çalışılan meyveler sebzeler, güne yeni başlamanın heyecanı, bir yandan ekmek parasını kazanmanın telaşı, diğer yandan pazar tatilini güzel bir şekilde yaşamaya çalışan insanlar .
Çatalıma aldığım her lokmada çayımın her yudumunda
büyük bir keyif alıyorum ..yediğimiz herşey çok lezzetli, güleryüzlü servis elemanlarıkızımla minik sohbetlerimiz gazetelere bakmaya dahi vakit bulamıyorum ..herşey okadar güzelki .Bütün bunları yaşarken içimden herşey için Yaradana teşekkür ediyorum ...kahvaltımızın bitiminde yavaş yavaş insanların hızla alışveriş merkezini doldurmaya başladığını farkediyoruz ..süslenen çam ağaçları merry christmas müzikleri derken kendimizi hemen kanyonda bulduk.. ay harika birgün bugün istanbulun herköşesini geziyoruz, ufak bir gezintinin ardından metroya binerek şişhaneye gidiyoruz ve pera palas ta güzel bir kahve keyfi kapıda boynuna incisini takmış zarif bir bayan karşılıyor, sessiz ve güzel fakat eski perayı yaşayan biri olarak müzik çalarken hep o anları düşünüyorum tepebaşı opera sahnesini şık giyimli bayanlar ve beyefendilerin zarifliğini ..ve ozaman düşünüyorum ki hayır burasıda markiz markiz olmadığı gibi pera palas değil .. usulca gözüm hazırlanmakta olan kokteyl salonuna ilişiyor ..herhangi bir salondan farkı yok .asansör aynı fakat acı olan içine binen insanlar o kadar farklıki ..
Birden aklıma bir anım geldi ..bir gün sahilde yürüyüş yapıyorduk ve yaşlı bir bey o kadar bağırıyorduki o yaşlıdan nasıl böyle bir sesin çıktığına şaşırırsınız ..bir poşet denize uçuyordu ve bizde tutamıyorduk oda bizlere çevresizler diye bağırıyordu ...bizler hiçbirşeyin farkına varamadık ve hepbirlikte bugünleri hazırladık tıpkı bugünkü pera palas gibi ..karnımızın acıktığını hissetiğimiz an kendimizi miss pizza da bulduk ..kırmızı şarap eşliğinde yenilen nefis bir pizza ..sıcacık bir ortam ..ve ardından swiss otelde beş çayı... çatısı karlarla kaplanmış ışıl ışıl minik bir ev, kapısında güleryüzlü bir noel baba, kocaman bir çam ağacı ve piyanodan gelen hoş müzik sesi ...fulyam şampanyasını yudumlarken usulca çikolata büfesindeki ahçının yanına gidip çikolatalar ve pastalar hakkında kısada olsa çok güzel paylaşımlarda bulundum... aman Allahım ne kadar güzel.. tekrar herşeye teşekkür ederek fulyamın yanına gittim ve o muhteşem istanbul manzarasını seyretmeye daldım ..gün batıyor ve yavaş yavaş ışıklar yanmaya başlıyor bu vakitler benim için tüm duyguların karıştığı zamanlar acaba doğduğum saatler olduğu içinmi yoksa vaktin kendi duygusumu ..otel de artık kendini akşama hazırlamaya başlarken,... bizde yavaş yavaş nişantaşına doğru yürümeye başladık nişantaşının kalabalıklığı ışıl ışıl süsleri bir yanda piyango satıcıları bir yanda mis gibi kokan kestaneler ...2011 in en son pazar gününe hoşçakal derken bugün için canım kızıma çok teşekkür ediyorum.benimle paylaştığı her ana.... evimize dönerken köprünün değişen renklerine ve boğazın o güzelliklerine bakarken dua ediyorum ...

Şimdi sizlerle çok güzel bir çikolatalı ıslak kek tarifini paylaşmak istiyorum..

malzemeler: 4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (tahminen 9 çorba kaşığı)
1 paket 80 gr.lık bitter çikolata

karıştırma kabına yumurta ve toz şekeri koyup iyice çırpıyoruz.Karışım kar haline gelince içine sıvıyağı sütü ve kakaoyu ilave edip tekrar çırpmaya devam ediyoruz ..Bu karışımdan birbuçuk su bardağı ayırıyoruz ..Geriye kalan karışımın üzerine unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave ediyoruz ,boza kıvamındaki kek hamurumuzu üzeri pişirme kağıdı ile kaplanmış kelepçeli kek kalıbımıza döküyoruz.160 derece fırında pişiriyoruz...fırından çıkarttığımız kekimizi beş dakika dinlendiriyoruz.
Ayırdığımız sosumuza benmari usulü erittiğimiz çikolatamızı da ilave ediyor ve çırparak pürüzsüz bir sos elde ediyoruz Bu sosumuzu dinlendirdiğimiz kekimizin üzerine döküyoruz.Kekimiz sosu çektikten sonra üzerini rendelediğimiz çikolata parçaları ile süslüyoruz..

..İÇİNE SEVGİMİZİ HUZURUMUZU MUTLULUĞUMUZU DOSTLUĞUMUZU KATTIĞIMIZ KEKİMİZDEN İLK LOKMAYI ALIRKEN HEPİMİZE AFİYET OLSUN DİYORUM...SAĞLIKLA MUTLULUKLA SEVGİ İLE KALALIM....