17 Aralık 2011 Cumartesi

ÇATAL....

Mis gibi mahlep kokusu ve çörek otu ...Sabah kahvaltılarının çay saatlerinin vazgeçilmezi.Lodosun kendini iyice hissettirdiği güzel bir İstanbul akşamı .Doğduğum büyüdüğüm yaşadığım şehir .Bugün sanki bana fırından sıcacık çıkan çatal kokusunu getirdi .Bu şehir İSTANBUL ne zaman nasıl ne şekilde size neyi hatırlatır belli olmaz .Ve düşündüm yarın pazar sabahı için çatal hazırlamalıydım .
Malzemelerimiz: 1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı çiçek yağı (ben komili yudum kullanıyorum)
1/2 çay bardağı toz şeker
yarım paket oda sıcaklığında bekletilmiş margarin (sana yağı)
1 paket kabartma tozu
1 yumurta akı içine sarısı üzerine
2 kaşık dolusu mahlep
Aldığı kadar un

un ve kabartma tozunun dışındaki tüm malzemeleri cam bir kabın içersinde elimizle iyice karıştırıyoruz.Yavaşça unumuzu üzerine kabartma tozumuzu ve mahlebimizi ilave ediyoruz ,yumuşak bir hamur oluncaya kadar yoğurup üzerini örtüyor yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz.
Hamurdan aldığımız ufak parçaları parmak inceliğinde ve uzunluğunda iki iki birleştirip çatal şeklini veriyoruz.Pişirme kağıdı serdiğimiz tepsimize çatallarımızı yerleştiriyoruz.Üzerlerine yumurta sarısını sürüp çörek otlarını serpiştiriyor ve
180 derece turbo fırında pişiriyoruz.
Fırından çıkardığımız nar gibi kızaran çatallarımızı servis tabağımıza alıp kahvaltı masamıza büyük bir zevkle yerleştiriyoruz.

MUTLULUK NEDİR? BANA GÖRE YAŞADIĞIMIZ NEFES ALABİLDİĞİMİZ HER ANDIR.BAZEN BİR ÇATALIN HAZIRLANIŞINDA, ELLERİNİZİN MİS GİBİ MAHLEP İLE BULUŞTUĞU ANDA
BAZENDE BİR LODOSUN SİZE HİSSETTİRDİKLERİNDE..

SAĞLIK MUTLULUK VE SEVGİ İLE HEPİMİZE AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder