11 Aralık 2011 Pazar

BROWNİE




Günlerden bugün pazar dışarıda hafif puslu bir hava...bilgisayarımın başına geçip bloğuma bir göz atmak istedim ...
sabah kızımla bol sohbetli güzel bir sabah kahvaltısı ve arkasından canım şansınım ve güzel gizemimle paylaşılan kahve keyfi ...
bloğuma bakarken kendi kendime sordum neden bukadar uzun zamandır bir tarif yazamamıştım oysa hergün mutfakta pişirdiklerimi sanki yazıyormuş gibi hissediyordum ..
şimdi çok güzel bir brownie yi pişirmek üzere mutfağa gidiyorum ....
malzemeler:320 gr.bitter çikolata
160 gr.tereyağı
80 gr.margarin
4 yumurta
2 su bardağından birer parmak eksik toz şeker
2 su bardağından ikişer parmak eksik un
1 su bardağı ufak ufak doğranmış ceviz

Hazırlanışı:bir tavaya sıcak su koyuyoruz,büyük bir cam kaseye çikolata, tereyağı ve margarin parçalarını ilave edip benmari usulü eritiyoruz.
Ateşten aldığımız cam kaseye sırasıyla yumurta şeker ve unu ilave edip mikserle biraz çırpıyoruz.Ve son olarak yavaşça cevizi ilave edip pişirme kağıdı ile kapladığımız kalıbımıza döküyoruz.
160 dereceye ayarladığım fırınımda 1o veye 15 dakika arası pişiriyorum ..üzeri çatlayınca hemen fırınımı kapatıyorum ...çünkü içinin hafif ıslak olmasını istiyorum..burada dikkat edilmesi gereken herkesin kendi fırınında pişirdiği kek derecesi,Çünkü ben bütün keklerimi 160 derece turboda pişiriyorum
Brownimiz fırından çıktı şimdi yanına mis gibi bir kahve veya çay ama olmazsa olmazı bir dost.Dostla paylaşılan anlar gerisi gerçekten bahane bütün malzemeleri mutfak tezgahıma hazırladığımda ve pişirirken hepsini ve bütün anıları hızla gözümün önünden geçiriyorum ...Ve bundan dolayıdırki o dilimler kendiliğinden çoğalır ve hep birlikte paylaşırız ...


Tanrı bizi sağlık mutluluk huzur bolluk bereket ve
sevgi ile bereketlendirsin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder