15 Aralık 2011 Perşembe

BOZA

Güzel pırıl pırıl bir günün ardından gelen akşam ve dışarıdan BOZA diye bir ses,enişteme teyzemle yaptığımız ziyaret beni çocukluğuma vefa bozacısındaki
paylaştığımız o mutlu anlara götürdü.
Büyükçe bir bardakta gelen boza,üzeri bol tarçınlı.
Ve bir avuç dolusu sarı leblebiyi yavaş yavaş bittikçe,
boza bardağına ilave edişim.
Bitmesinden adeta korkardım ve sonunda kalan bozayı da kaşıkla yavaş yavaş bitirirdim.
Yıllar geçti fakat boza içmekten aldığım keyif hiç değişmedi..
İlk tariflerim arasında defterimdeki yerini aldı ..
Şimdi daha da mutluydum bozamı hazırlıyor ve dostlarımla paylaşıyordum .

Malzememiz :3 bardak bulgur
4 bardak şeker
1 çay bardağı dolu dolu boza
1 veya 2 paket vanilya

Hazırlanışı:Akşamdan bulgurumuzu yıkadıktan sonra üzerini örtecek kadar su ilave ediyoruz.Ve sabaha kadar bekletiyoruz.Sabahleyin üzerine biraz daha su ilave edip kaynamaya bırakıyoruz.Robottan ve sonrada
tel süzgeçten iyice geçirip bozayı ve bir bardak şekeri karıştırıp mayalanmaya bırakıyoruz .Arada tahta kaşıkla karıştırıyoruz.3 veya 4 günde mayalanıyor.Mayalanma süresi bazen değişebilir.Ekşi ve boza kokusu olduğunda 5 günde de olabilir.Kalan şekeri ve vanilyayı karıştırıp hazır olan bozamızı sürahilere boşaltıp serin bir yerde servise hazır olarak bekletiyoruz.Eğer çok koyu olursa su ilave edip tekrar robottan geçiririz ....

Şimdi hiçbirşeyi ertelemeden büyük bir zevkle hazırladığımız bozamızı sevdiklerimizle paylaşalım..


İlk yudumumu tüm sevdiklerim için içiyorum .
Her nerede olurlarsa olsunlar onlar hep benimle bazen
bir bozanın tarçın kokusunda, bazende sarı leblebi tanelerinde ...

SAĞLIK MUTLULUK HUZUR BOLLUK VE SEVGİ İLE HEPİMİZE AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder